מערך אוטובוסי התיירים המפורסם של בירת אנגליה יקבל מעתה תגבור ירוק. בסוף השבוע שעבר, הושק בלונדון האוטובוס החשמלי הראשון המונע על ידי מימן. האוטובוס החדש יפעל במסלול תיירותי פופולרי בעיר. השקת האוטובוס נעשתה במסגרת פרויקט תחבורתי חדש של רשויות העיר, במסגרתו יופעלו שבעה אוטובוסים המונעים על ידי מימן במסלולי התיירות בעיר, ביניהם קובנט גרדן, מגדל לונדון והגדה הדרומית של נהר התמזה.
אוטובוס מימני ראשון הושק בלונדון
מערך אוטובוסי התיירים המפורסם של בירת אנגליה יקבל מעתה תגבור ירוק. בסוף השבוע שעבר, הושק בלונדון האוטובוס החשמלי הראשון המונע על ידי מימן. האוטובוס החדש יפעל במסלול תיירותי פופולרי בעיר. השקת האוטובוס נעשתה במסגרת פרויקט תחבורתי חדש של רשויות העיר, במסגרתו יופעלו שבעה אוטובוסים המונעים על ידי מימן במסלולי התיירות בעיר, ביניהם קובנט גרדן, מגדל לונדון והגדה הדרומית של נהר התמזה.
האוטובוס החדש שעוצב במיוחד עבור מערך התחבורה התיירותית בלונדון, מסוגל לנוע ללא צרוך בתדלוק מעל ל-18 שעות. בתוך הרכב פועלת סוללה המאחסנת את החשמל המיוצר משילוב של מימן וחמצן ופולט אדי מים, כתוצר לוואי של תהליך הפקת האנרגיה. זאת, בנוסף לתהליך ייצור אנרגיה במהלך בלימת הרכב.
פרויקט התחבורה התיירותית הירוקה של לונדון הוא למעשה חלק מן התוכנית הגדולה של האיחוד האירופי להסבת תחבורה ציבורית ברחבי היבשת לשימוש במקורות אנרגיה ירוקים שהושק ב-2003. האוטובוסים החדשים עוצבו עבור העיר לונדון על ידי קונסורציום של חברות שסיפקו בעבר צי של 39 אוטובוסים דומים לעיר ונקובר, קנדה.
לונדון היא אחת ממספר ערים בעולם שאימצה את טכנולוגיית המימן בתחבורה. העיר הראשונה הייתה מדריד, שהחלה להפעיל אוטובוסים מימניים במאי 2003. ב-2006 הצטרפה ברלין לפרויקט. בשנת 2009, השיקה אמסטרדם את סירת המימן הראשונה ובכך נוסף מימד חדש לפרויקט, שהיה עד אז מיועד לתחבורה יבשתית בלבד.