מאגרי גז טבעי שהתגלו באחרונה בישראל ובעולם כולו יוצרות עניין רב במשאב זה בקרב חברות ויזמים רבים. עד היום, השימוש העיקרי שנעשה בגז טבעי היה ייצור חשמל לשימוש במפעלים תעשייתיים או בקרב צרכנים פרטיים. כעת, הגיע הבאזז מהגז גם לשוק הרכב.
פיאט מביאה את הגז הטבעי לשוק הרכב האמריקאי
מאגרי גז טבעי שהתגלו באחרונה בישראל ובעולם כולו יוצרות עניין רב במשאב זה בקרב חברות ויזמים רבים. עד היום, השימוש העיקרי שנעשה בגז טבעי היה ייצור חשמל לשימוש במפעלים תעשייתיים או בקרב צרכנים פרטיים. כעת, הגיע הבאזז מהגז גם לשוק הרכב.
אמנם מכוניות המונעות על גז טבעי הם אינן דבר חדש בעולם וכבר כיום ניתן למצוא כרבים רבים מסוג זה, אך דווקא בארה"ב לא נמצא לכך שוק עד עכשיו. חברת פיאט-קרייזלר האיטלקית- אמריקנית החליטה לשנות זאת והודיעה כי כבר ב-2011 תנסה להחדיר לשוק האמריקאי מכוניות המונעות על גז טבעי שיהוו תחרות עבור המכוניות ההיברידיות, המהוות כבר שנים טרנד חם במדינה ועבור המכוניות החשמליות גם כן.
לטענת מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרצ'יאונה, החברה מתכננת לייצר בשנה הבאה כ-115 אלף מכוניות על גז טבעי עבור השוק האמריקני. מרצ'יונה אף מסביר כי הכדאיות של מכוניות אלה היא גדולה יותר מהמכוניות ה"ירוקות" האחרות, זאת משום שהן פשוטות יותר לטעינה ובשל העובדה שארה"ב מרושתת כולה בצינורות גז, קל יהיה להניח תשתית מתאימה עבורן. כמו כן, העלות הנוספת למכונית על גז טבעי היא כ-3000 דולרים בלבד, כאשר עבור מכונית היברידית למשל, מדובר בתוספת של כ- 8000 דולרים.
מרצ'יאונה הביע תקווה כי פיאט תשיג דריסת רגל משמעותית בשוק הרכבים מגז טבעי ותהווה תחרות הולמת להונדה הנחשבת היום ליצרנית היחידה למכוניות אלה בארה"ב.