ממשלה תבקש מחר במסגרת דיון במועצה האזורית לתכנון ובנייה להאריך את המסלול האדום של הרכבת הקלה במסלול תל אביב- בת ים. נציגי נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) יגישו למועצה בקשה לאישור חיבור תוואי המסילה הקיימת לרחוב משה דיין במערב ראשל"צ. מדובר בתוספת של כ-2.5 ק"מ, כאשר לקו הקיים יתווספו ארבע תחנות נוספות. התוספת תעלה כ-מיליארד שקלים, כשסך כל הפרויקט צפוי לעלות כעת כ-12 מיליארד שקלים.
הממשלה תבקש להאריך את מסילת הרכבת הקלה
הממשלה תבקש מחר במסגרת דיון במועצה האזורית לתכנון ובנייה להאריך את המסלול האדום של הרכבת הקלה במסלול תל אביב- בת ים. נציגי נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) יגישו למועצה בקשה לאישור חיבור תוואי המסילה הקיימת לרחוב משה דיין במערב ראשל"צ. מדובר בתוספת של כ-2.5 ק"מ, כאשר לקו הקיים יתווספו ארבע תחנות נוספות. התוספת תעלה כ-מיליארד שקלים, כשסך כל הפרויקט צפוי לעלות כעת כ-12 מיליארד שקלים.
מסלול הקו הנוכחי אמור להיעצר ברחוב ניסנבאום בדרום העיר בת ים. עם אישור הארכת המסלול יוכלו הנוסעים להגיע עד לראשל"צ ומשם להמשיך את דרכם במסלולים המוצעים על ידי רכבת ישראל, שתקים באזור תחנת מעבר. בעתיד, צפוי להיסלל גם "קו ירוק" של רכבת מראשל"צ לאוניברסיטת תל אביב.
בישיבת הממשלה אתמול היה אמור להתקיים דיו בנושא הלאמת פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, אך בשל דיון דחוף בהשלכות השריפה בכרמל, הוחלט לדחות זאת לשבוע הבא. הצעת ההחלטה בעניין כולל את כל האישורים המשפטיים הרלוונטיים להלאמה. בהצעה זו מוותרת הממשלה למעשה על השקה מוקדמת של הקו הדרומי של הרכבת הקלה, שמתחיל מרחוב יחזקאל קויפמן בדרום תל אביב, דרך שדרות ירושלים ביפו עד בת ים וכעת, צפוי להסתיים במערב ראשל"צ. בשל כך, נדחתה השקת הקו מהמועד המקורי בחודש יוני שנת 2016 לשנת 2017.