שר התחבורה, ישראל כ"ץ הודיע היום בישיבת הממשלה כי תוך שבוע יגיש משרדו תוכנית לשיקום תשתיות התחבורה שנהרסו במהלך השריפה בכרמל. על פי התוכנית, שתוגש לועדת ההיגוי לשיקום הכרמל, ברשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, יפעל משרד התחבורה בשיתוף עם הרשויות המקומיות באזור לשיקום של תשתיות עירוניות והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תשקם את התשתיות הבן עירוניות.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ- צילום: לע"מ (ימין), ארנון מעוז (שמאל)
ישראל כ"ץ בישיבת הממשלה: אשקם את תשתיות הכבישים בכרמל
שר התחבורה, ישראל כ"ץ הודיע היום בישיבת הממשלה כי תוך שבוע יגיש משרדו תוכנית לשיקום תשתיות התחבורה שנהרסו במהלך השריפה בכרמל. על פי התוכנית, שתוגש לועדת ההיגוי לשיקום הכרמל, ברשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, יפעל משרד התחבורה בשיתוף עם הרשויות המקומיות באזור לשיקום של תשתיות עירוניות והרשות הלאומית לדרכים תשקם את התשתיות הבן עירוניות.
במסגרת התוכנית יורחבו תשתיות הכבישים הקיימים באזור הכרמל, זאת על מנת למנוע פקקי תנועה. מבדיקת המשרד עולה כי בשל בעיות הקיימות בכבישי הכרמל כיום, התעכבו שירותי הכיבי וההצלה בדרכם אל אזורי השריפה. מרבית הדרכים שהובילו למוקדי השריפה הינם צרים ומפותלים, דבר שהציב מכשול בפני רכבי הכיבוי הרבים שפעלו שם.
לדברי שר התחבורה, כבר היום החלו נציגי החברה הלאומית לדרכים לסייר באזורים שנפגעו מהשריפה על מנת לאמוד את עלות תיקון התשתיות במקומות הללו. השר שיבח את תגובתם המהירה של הנציגים ואמר "חשוב כי המדינה תפעל באזורים שנפגעו במהירות האפשרית, ותתחיל לטפל בשיקום תשתיות הרוסות".
בפתח ישיבת הממשלה שנערכה היום בטירת הכרמל כאות הזדהות עם תושבי האזור, אמר ראש הממשלה בינימין נתניהו כי הוא דורש ממשרדי הממשלה לפעול לשיקום מהיר של אזור הכרמל ולפיצוי התושבים שספגו פגיעות קשות ברכושם. "אנחנו מצווים לשקם את המפונים, לשקם את הבתים, לשקם את התשתיות ולעשות את זה במהירות האפשרית שוחחתי עם השרים לפני הישיבה וחשוב לומר זאת כאן ועכשיו: אני לא רוצה עיכובים, אני לא רוצה ביורוקרטיה, אני רוצה קיצור תהליכים, אני רוצה פתרונות מהירים, אני רוצה שתוך ימים אחדים כל האנשים יוכלו לחזור לבתיהם או לסידורי דיור אלטרנטיביים, עד שתיגמר עבודת השיפוץ והשיקום".
לכבוד
שר מתחבורה והבטיחות בדרכים
מר ישראל כץ
שלום רב
הנדון : מניעת תאונות דרכים
ביטול תאונות דרכים לא קשה לביצוע מכוון שמערכת דומה עובדת כיום במגזר החקלאי . המערכת החקלאית אפילו מורכבת יותר מזו הנחוצה לתעבורה . ולכן ניתן להפעיל את המערכת התחבורתית במיידי . אני מדבר על שימוש ב- Precision Farming לצורך Precision Traffic . בחינה מתמטית של המעבר מעלה כי התעבורה המדויקת מורכבת פחות מזו של החקלאות המדויקת מתוך הכלל הידוע כי במשטח יש אין סוף קווים . והרי חקלאות עוסקת בשטחים ותעבורה במסלולים או קוים . מערכת התעבורה המדויקת מחנכת ומחדיר תרבות נהיגה . מערכת התעבורה המדויקת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה.
פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים .
לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש וברכוש . הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד. הבנה זו היא הדרך החינוכית בה ניתן לגרום לנהגים לא לבצע עברות ולהתנהל בכבישים על פי החוק והסדר המתאימים לתנאי הדרך .
Traffic Precision המבוסס על Precision Farming נותן פתרון הכולל את כל התחומים בנהיגה והחשוב ביותר הוא חנוך הנהגים . Precision Traffic משמש מדריך נהיגה , מלווה נהיגה , חונך נהיגה , שוטר ושופט . הדו"ח נישלח ישירות לנהג על פי הכתובת הרשומה במשרד התחבורה . לצערנו על מנת לשמור מרחק לא מספיקה התרעה , הנהג חייב להאט ולהגדיל את המרחק מהרכב מלפנים . שמירה על מרחק מתאים מותנת ברצון הנהג , בלשון אחרת חינוך . אין הרתעה ללא ענישה . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש.
תודתי נתונה מראש על כל עזרה בקידום הנושא .
כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 .
נייד : 6241523 – 050
בברכה
אלחנן שוחט