רכבת ישראל הודיעה לאחרונה על השלמת מכרז להקמת מערכות סולאריות לייצור חשמל על גגות מוסכיה וכן על תחנות הנוסעים. מדובר בארבע מערכות בינוניות בהספק של בין0.5-1 מגה וואט כל אחת וכ-40 מערכות קטנות של בין 100 קוט"ש ל רבע מגה וואט כל אחת. היקף החשמל של הפרויקט כולו נאמד בכ-7 מגה וואט, עלותו מוערכת בכ-100 מיליון שקלים.
רכבת ישראל תתקין מערכות סולאריות ב-100 מיליון שקלים
רכבת ישראל הודיעה לאחרונה על השלמת מכרז להקמת מערכות סולאריות לייצור חשמל על גגות מוסכיה וכן על תחנות הנוסעים. מדובר בארבע מערכות בינוניות בהספק של בין0.5-1 מגה וואט כל אחת וכ-40 מערכות קטנות של בין 100 קוט"ש ל רבע מגה וואט כל אחת. היקף החשמל של הפרויקט כולו נאמד בכ-7 מגה וואט, עלותו מוערכת בכ-100 מיליון שקלים.
המתקנים הבינוניים יוקמו על גגות מוסכיה החברה בשטח של כ-40 דונם ואילו הקטנים יותר יוקמו בתחנות הנוסעים ברחבי הארץ, בשטח כולל של כ-10 דונם. מהרכבת נמסר שמדובר רק בשלב ראשון של תוכנית התייעלות אנרגטית של החברה ובהמשך יוקמו מתקנים סולאריים גם בתחנות רכבת שטרם נבנו במסגרות "נתיבי ישראל" ותוכנית הפיתוח השוטפת של הרכבת. מדובר בתחנות בקו חיפה- בית שאן בקו עכו- כרמיאל, תחנות רכבת חדשות באופקים, שדרות ונתיבות וכן במוסכי החברה החדשים בבאר שבע. ההספק הכולל של התוכנית העתידית יהיה כ-10 מגה וואט.
על פי התוכנית, החברה הסולארית שתזכה במכרז, שצפוי להתפרסם כבר בתחילת 2011, תקים, תתחזק ותתפעל את המערכות הסולאריות והרווח, שלפי נתוני רכבת ישראל צפוי להוסיף לחברה הכנסה של בין16 ל-20 מיליון שקלים בשנה, יחולק בין חברת החשמל ליזם.
בנוסף, במסגרת תוכנית ההתייעלות מתכונן גם חשמול כולל של קווי הרכבת במהלך העשור הקרוב. בימים אלה מוגשת התוכנית לאישור סופי והודעה רשמית לגביו צפויה לצאת בשבועות הקרובים.