תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
בג"ץ קיבל את עתירת 'אדם טבע ודין' והורה שלא לסלול את חלקו המערבי של כביש 9
נתי גרנץ 24 באוקטובר 2010 18:03 אין תגובות

שופטי בג"ץ קיבלו היום (א') את עתירת 'אדם טבע ודין' ופסקו כי תבוטל החלטת הועדה לתשתיות לאומיות לאשר את סלילת חלקו המערבי של כביש 9. בפסק הדין מתחו השופטים ביקורת על תסקיר ההשפעה על הסביבה הפגום שעשתה המדינה,

Print Friendly, PDF & Email
בג"ץ קיבל את עתירת 'אדם טבע ודין' והורה שלא לסלול את חלקו המערבי של כביש 9

בג"ץ קיבל את עתירת 'אדם טבע ודין' והורה שלא לסלול את חלקו המערבי של כביש 9

האזור שיועד לסלילת הכביש – צילום: אדם טבע ודין

שופטי בג"ץ קיבלו היום (א') את עתירת 'אדם טבע ודין' ופסקו כי תבוטל החלטת הועדה לתשתיות לאומיות לאשר את סלילת חלקו המערבי של כביש 9. בפסק הדין מתחו השופטים ביקורת על תסקיר ההשפעה על הסביבה הפגום שעשתה המדינה, וקבעו כי ההחלטה שלא לבחון במסגרת התסקיר חלופות אפשריות לתוואי המוצע של כביש 9 כגון שדרוג כבישי רוחב קיימים הייתה בלתי סבירה בעליל נוכח מידת הרגישות הסביבתית של האזור בו אמור להיסלל הכביש. בפסק הדין עשו שופטי בג"ץ הבחנה בין חלקו המזרחי של הכביש לבין חלקו המערבי, ואישרו למדינה לסלול את חלקו המזרחי של הכביש בשל שיקולי הפיתוח של העיר חדרה ויתר יישובי האזור.

עוד קבעו השופטים כי "כאשר מדובר בתכניות בעלות השפעות סביבתיות ניכרות וארוכות טווח על מוסד התכנון ליתן משקל רב ביותר לשיקול הסביבתי". בנוסף, התייחסו השופטים בפסק הדין לייחודיות השטח שבו אמור היה להיסלל הכביש: "סלילת כביש כדוגמת כביש 9 באזור שבעיקרו הוא שטח פתוח, שחלקו הוא בעל ערכיות סביבתית גבוהה במיוחד, תביא לשינוי משמעותי ביותר באופיו של אזור זה. האזור יהפוך משטח פתוח (טבעי או חקלאי) לשטח בנוי, על מפגעי הרעש וזיהום האוויר הכרוכים בקיומו של כביש מהיר ועל הפגיעה הקשה בנוף הכרוכה בכך".

פס"ד בעל השלכות רחבות על מוסדות התכנון

עו"ד אסף רוזנבלום, אדם טבע ודין ציין כי מדובר בפס"ד בעל השלכות רחבות היקף, אשר קובע כי לא ניתן לפסול חלופות סביבתיות סבירות על הסף: "מדובר בפסק דין עקרוני אשר מבסס את מעמדו המשפטי של תסקיר ההשפעה על הסביבה בישראל וקובע מסגרת לשיקול הדעת של מוסדות התכנון. המשמעות היא שמעתה, מוסדות התכנון לא יוכלו לפסול חלופות סביבתיות מבלי שנעשתה בדיקה אובייקטיבית בתסקיר".

כביש מס' 9 הינו כביש רוחב שמטרתו לחבר את כביש מספר 2 (חיפה – ת"א) לכביש מספר 6 (כביש חוצה ישראל) – באזור שמדרום לחדרה בחלקו המערבי ומצפון לאזור התעשייה של עמק חפר בחלקו המזרחי. רוב השטח בו אמור לעבור הכביש הוא בעל רגישות סביבתית גבוהה ביותר הן מבחינה נופית והן מבחינה הידרולוגית. מהבחינה הנופית כביש מספר 9 עובר על שמורת טבע "בריכת יער" – אזור עשיר במיני צומח וחי נדירים ומיוחדים, המהווה מוקד משיכה למטיילים ולמבקרים, על גן לאומי "נחל אלכסנדר" ועל פארק לאומי "גן השרון" – אזורים המאופיינים בדיונות חול מיוצבות מהאחרונות בנוף ארצנו.

Print Friendly, PDF & Email
אדם טבע ודין בגץ הועדה לתשתיות לאומיות חקיקה ירוקה כביש 9 עו"ד אסף רוזנבלום שטחים פתוחים

נתי גרנץ |להציג את כל הפוסטים של נתי גרנץ


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד