התחבורה ניו יורק כבר מתקדמת בהדרגה לשימוש במוניות היברידיות בלבד וכעת מגיע השינוי גם לישראל.
הסוף לפיח? תוכנית לרשת תחבורה ירוקה בתל אביב
גלעד ארדן – צילום: ארנון מעוז
התחבורה ניו יורק כבר מתקדמת בהדרגה לשימוש במוניות היברידיות בלבד וכעת מגיע השינוי גם לישראל. במסגרת "חוק אוויר נקי" מקדם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, מעבר של התחבורה הציבורית המזהמת בתל אביב והערים הגדולות לשימוש בכלי רכב היברידים או חשמלים. ארדן מנהל מגעים עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי להקמת מערכת תחבורה ציבורית ידידותית לסביבה בתל אביב. המשרד להגנת הסביבה פרסם לאחרונה מכרז להטמעת טכנולוגיות להפחתת זיהום אוויר בתחבורה ומתכוון לאמץ תקנים מחמירים לזיהום אוויר מתחבורה ציבורית.
שיתוף פעולה מתהדק עם סין בתחום הקלינטק
במסגרת ביקורו בסין בשבוע שעבר ביקר ארדן בחברת BYD, יצרנית הסוללות השנייה בגודלה בעולם, כדי לבחון את ההתפתחות בתחום ייצור הסוללות לרכבים חשמליים. הסוללות אותם פיתחה החברה מאפשרות נהיגה לטווח של 330 ק"מ ללא צורך בטעינה לעומת הסוללות הרגילות לרכבים חשמליים המאפשרות נסיעה של 160 ק"מ בלבד ללא טעינה. בפגישתו עם ראשי עיריית שנחאי הביעו הסינים התעניינות רבה בתוכנית פריסת התשתיות לרכבים חשמליים של בטר פלייס וביקשו ליצור קשר עם החברה לבחינת האפשרויות להקמת תשתית עבור כלי רכב חשמליים בשנחאי.
סין היא המזהמת הגדולה בעולם כעת ואזרחי המדינה סובלים מירידה ניכרת באיכות החיים, המצב המחמיר גורם להתעניינות רבה בטכנולוגיות קלינטק חדשניות בתחומי המים, תחבורה, זיהום אוויר, אנרגיה מתחדשת וטיפול בפסולת. בחלק מתחומים אלו ישראל היא מובילה עולמית במחקר ופיתוח ונסיעת שרי הממשלה נועדה בין היתר לקדם שיתופי פעולה בין המדינות בתחום הקלינטק.