בכנס תשתיות שערכה אתמול החברה הלאומית לדרכים מע"צ בקריית שדה התעופה הודיעה בחברה על כוונתה להשתמש בשטחי המחלפים שבבעלותה להקמת מתקנים סולאריים וטורבינות רוח קטנות על עמודי תאורת הכבישים. על פי תוכנית "כבישים מניבים" אותה הציג סמנכ"ל הכספים במעצ, שי יפתח קיימים 5.400 דונם פנויים בין המחלפים – 80 דונם בממוצע למחלף. בנוסף, לרשות החברה עומדים כ 5,933 ק"מ של מסלולי כבישים ו-850 ק"מ של כבישים ומנהרות, אשר בחלקם ניתן לבחון את האפשרות להקמת מערכות סולאריות. לדברי יפתח על שטח מחלף בגודל של כ-80 דונם כמחלף חטיבת הנגב ניתן להתקין מערכת סולארית בינונית שתייצר חשמל סולארי בהספק של כ-400 אלף שקל מדי שנה. לדבריו "מתקנים לייצור חשמל מאנרגית שמש, הם זוללי קרקע לא קטנים, וגם אם חלק גדול מהמתקנים ייבנו על גגות, עדיין יהיה צורך בקרקעות פנויות",
מע"צ רוצה גם לנצל את עמודי תאורת הכבישים כדי להציב עליהם טורבינות רוח קטנות. לאורך 6000 קילומטר של כבישי ישראל פזורים כ-5000 עמודי תאורה. בתחום זה מתנהלת החברה מול משרד הפנים במטרה לאשר הקמת טורבינות רוח קטנות על עמודי תאורת הכבישים בהליך מזורז.נשקלת גם האפשרות שטורבינות הרוח יספקו חשמל להפעלת עמודי התאורה. "חשבון החשמל השנתי שלמעצ הוא כ-42 מיליון שקל בשנה, כך שמעבר לשימוש בהתקנים משולבים יכול להוות מקור לחיסכון"
תוכניות נוספות של החברה מתייחסות להצבת אנטנות סלולריות בצידי הכבישים ופרסום אלקטרוני בכ-2000 תחנות אוטובוס המוצבות לאורך כבישי מע"צ, החברה מתכוונת להכנס גם לתחום שלטי החוצות המתוכננים לקום בכ-40 אתרים וחתמה לפני מספר חודשים על חוזה ראשון למכירת שלט חוצות לחברה פרטית במחלף גהה.
נכון כולם רוצים לעשות כסף.
הכסף הזה נעשה על חשבון הבריאות שלנו .
שלטים אלקטרונים, תחנות ליצור חשמל סולרי, אנטנות סלולריות כל אלה הם מקורות לקרינה על נהגי ישראל .
אז העשירים ממשיכים להתעשר עד שלא יהיה כבר ממי . בקצב הזה אין לנו סיכוי מול כמות הקרינה שמעצ מתכננת לנו.
למגיב תומר – עדיף שתמחק את כתובת האתר שלך, כדי שלא יראו איזה שטות רשמת. מעצ מנסה לבצע צעד מאוד חיובי, לנצל משאבים שיש בידיה כדי לייצר חשמל ירוק ונקי. מה הקשר לקרינה? אולי ניתן לקשר אנטנות סלולריות לקרינה, אבל כל השאר – מבורך