תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
לייצר חשמל מלחץ פיזיקלי – ממדרכה ועד פסי רכבת
מערכת תשתיות 14 באפריל 2010 13:43 תגובה אחת
לייצר חשמל מלחץ פיזיקלי – ממדרכה ועד פסי רכבת

פיתוח ניסיוני בעיר טולוז שבצרפת הופך את עוברי אורח ברחוב ליצרני חשמל. המערכת הניסיונית לייצור חשמל בעזרת לחץ פותחה על ידי החברה ההולנדית יאפ ון דר בארק. החברה הציבה חיישנים פיזקליים כאשר עוברי האורח מפעילים לחץ על החיישנים המייצרים חשמל בעזרת מערכת מיוחדת. כשדורכים על המדרכה הניסיונית המערכת הפיזיקלית מייצרת כ-30 וואט חשמל המספיקה כדי להפעיל את תאורת הרחוב במשך הלילה. במהלך היום החשמל נאגר במצברים ובמהלך הלילה משמש כדי להאיר את הרחוב בחשמל ירוק. במקומות אחרים בעולם משמשות רחבות ריקודים להארת חללי מועדונים באותה שיטה.

ניסוי דומה אך שונה נערך בישראל בכביש 4 על ידי חברת אינוואטק הישראלית בשיתוף החברה הלאומית לדרכים, במסגרת הניסוי שובצו גנרטורים מתחת לשכבת האספלט העליונה. בניסוי זה הוצגה בהצלחה יכולת קצירת אנרגיה חשמלית מנסיעת כלי רכב.

בדצמבר האחרון החלה אינוואטק בניסוי נוסף – הפעם להפקת חשמל מפסי רכבת בניסוי משותף של אינוואטק, הטכניון ורכבת ישראל. בחברת אינוואטק בודקים את היתכנות המיזם בו האנרגיה המכאנית שמקורה במשקל הרכבת הופכת לאנרגיה חשמלית. הניסוי הנוכחי מבוצע במסילת הרכבת שלצד תחנת לוד, במסגרתו הותקנו במסלול המסילה אדנים סטנדרטיים בתוכם שובצו המערכות שפותחו ע"י החברה.

ניתן לייצר 120 קילו-וואט לשעה מתנועת רכבות

מנהלת הפרויקט ד"ר לוסי אדרעי-אזולאי. "באדני הרכבת החדשים משובצים גנרטורים יעודיים המבוססים על חומרים פייזואלקטריים", תנועת הרכבת על פני המסילה המונחת על האדנים, מאפשרת המרה של האנרגיה המכאנית שמקורה במשקל הרכבת לאנרגיה חשמלית. לדברי אדרעי-אזולאי הטכנולוגיה שפותחה באינוואטק בשיתוף עם מוסד הטכניון, מאפשרת אספקת חשמל לצרכנים שונים לאורך מסילת הרכבת, כדוגמת מנורות תאורה, שלטי פרסום, מערכות תקשורת, ומעבר לכך אספקת אנרגיה לצרכי הרכבת עצמה.

לדבריה, יתרונותיה הבולטים של הטכנולוגיה כפי שכבר הובהרו ביישום הכביש, נכונים גם עבור יישום הטכנולוגיה לאורך המסילה: ייצור אנרגיה חשמלית ללא תלות בתנאי מזג אוויר, ניצול המסילה ללא צורך בשטחים נוספים, ואפשרות ייצור וקצירה של חשמל בקרבת הצרכנים, ללא צורך בהקמת תשתיות הולכה. חברות גדולות בעולם בתחום התשתיות והאנרגיה הירוקה, עוקבות מקרוב ומגלות התעניינות חסרת תקדים בטכנולוגיה שפותחה בישראל".

לדברי מנכ"ל אינוואטק פרופ' חיים אברמוביץ', פוטנציאל ייצור האנרגיה במסילות הוא רב. "כמות האנרגיה שתופק מהמסילה, היא יחסית לנפח תנועת הרכבות בשעה. במדינות מתקדמות בעולם, בהן נעות עשרות רכבות באותו הקטע בשעה ובממוצע של 10 קרונות לרכבת, ניתן להפיק כ-120 קילו-וואט שעה בשעה. כמות אנרגיה המאפשרת אספקת חשמל סדירה לכ-150 בתי אב בממוצע", הוא מסביר.

Print Friendly, PDF & Email
אינוואטק אנרגיה ירוקה המצאות ירוקות חשמל ירוק ייצור חשמל מלחץ פיזיקלי

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. boris הגב 14 באוגוסט 2012 בשעה 19:13

    האם הכל זה כל כך יעיל "…יתרונותיה הבולטים של הטכנולוגיה כפי שכבר הובהרו ביישום הכביש, נכונים גם עבור יישום הטכנולוגיה לאורך המסילה: ייצור אנרגיה חשמלית ללא תלות בתנאי מזג אוויר, ניצול המסילה ללא צורך בשטחים נוספים, ואפשרות ייצור וקצירה של חשמל בקרבת הצרכנים…" אז איפה ישומים? למה אין המשך? עברו 2 שנים ואין שום התקדמות.מהשהוא מסריח כאן, לא אמין.

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס