תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
נוסעים על גז פחמימני וחוסכים מיליון שקל בשנה
Epoch Times 13 באפריל 2010 10:58 אין תגובות

גפ"מ הוא תערובת של פחמימנים (בעיקר פרופאן ובוטאן) המופקת בתהליך זיקוק הנפט, או לחלופין מופקת ישירות מהאדמה. לדברי חברת"גזפרו" העוסקת בארץ בהסבת כלי הרכב להנעה על גפ"מ, מעבר כלי הרכב להנעה בגז מציאה לקיצוץ הוצאות הדלק בחמישים אחוז.

Print Friendly, PDF & Email
נוסעים על גז פחמימני וחוסכים מיליון שקל בשנה

מאת: מרלן-אביבה גרינפטר – אפוק טיימס

חברת "דפוס בארי" מצאה את הנוסחה המנצחת להתייעלות כלכלית וגם ידידותית לסביבה. החברה ההסבה את צי הרכב של קיבוץ בארי ודפוס בארי (מעל ל-70 כלי רכב) למערכת הנעה בגז פחמימני מעובה (גפ"מ) והחיסכון לדבריה גדול. בתום השנה הראשונה חסכה החברה מיליון שקל מהמעבר לשימוש בגפ"מ. חברות נוספות שהסבו את ציי הרכב: ביתילי, דפוס בארי, דלתות פנדור, פריגת, בזק, עמינח, צ'יטה שליחויות ועוד.

קיצוץ בהוצאות לעומת בנזין רגיל

מכונית ישנה הנוסעת על גפ"מ מזהמת פחות - צילום: באדיבות חברת גזפרו

גפ"מ הוא תערובת של פחמימנים (בעיקר פרופאן ובוטאן) המופקת בתהליך זיקוק הנפט, או לחלופין מופקת ישירות מהאדמה.

לדברי חברת"גזפרו" העוסקת בארץ בהסבת כלי הרכב להנעה על גפ"מ, מעבר כלי הרכב להנעה בגז מציאה לקיצוץ הוצאות הדלק בחמישים אחוז. החברה מצינת שהגפ"מ מהווה תחליף מושלם לבנזין, הוא מתאים לכל סוגי מנועי הבנזין ומספק רמת ביצועים זהה למנוע בנזין בנפח מקביל. המערכת מותקנת ברכב בהליך פשוט וקצר מאד וניתנת להסרה ולהעברה לרכב אחר בכל רגע נתון.

בכל זאת יש לנהוג בכללי זהירות שאולי אינם חמורים מאלה בהם יש לנהוג עם בנזין נוזלי, אך כדאי לדעת על כך. גפ"מ הוא דליק, אך חסר ריח, ולכן מייצרים אותו גם עם ריכוז נמוך של אתאנתיול – חומר בעל ריח חזק ואופייני, המאפשר לבני אדם לזהות נזילות.

הגז כבד מן האוויר, ולכן בנזילה ממכליו הוא זורם צמוד לרצפה ונוטה להתרכז במקומות נמוכים כגון מרתפים, דבר שיש בו סכנה אם הוא לא מטופל בזמן.

יתרונות כלכליים וגם סביבתים

– גז אוטומטיבי זול בכ-50 אחוז מבנזין.

– העדר אגרות ומיסים על הנעת כלי רכב בגז, בהשוואה להנעה בסולר.

– החזר השקעה תוך כשנה לרכבים הנוסעים למעלה מ-30,000 ק"מ בשנה.

– הפחתת תדירות הטיפולים השוטפים.

– הפחתה בהוצאות עקב בלאי נמוך של ראש המנוע וצינורות הפליטה.

– פליטה נמוכה יותר של מזהמי אוויר וגזי חממה בדגמי רכב מיושנים

כיום ישנן מספר תחנות בהם ניתן לתדלק גפ"מ, ניתן ללמוד עליהן באתר האינטרנט של גז-קר. אם אתה בעל כלי רכב ישן, אולי כדאי לשקול זאת מאחר וכלי הרכב הישנים המונעים על בנזין הם מזהמים יותר מכלי הרכב החדשים.

אתר אפוק טיימס

Print Friendly, PDF & Email
אפוק טיימס גז פחמימני מעובה גזי חממה גזפרו גפ"ם זיהום

מרלן-אביבה גרינפטר |להציג את כל הפוסטים של Epoch Times


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס