נורות חסכוניות – נורות פלורסנט

נורות פלורסנט מורכבות משפופרת זכוכית מלאה בגז ארגון המפיק אור כאשר עובר דרכו זרם חשמלי. מכיוון שהגז מואר בטמפרטורה נמוכה, צריכת האנרגיה של נורה זו היא נמוכה ושווה לכ-20% מהאנרגיה הנצרכת על ידי נורת ליבון לצורך ייצור אותה כמות של אור. נורות פלורסנט ארוכות נמכרות באורכים שנעים בין 0.5 ל- 1.5 מטר, בעוצמות של 10 עד 58 וואט.

לפני כמה שנים הוצג דור חדש של נורות פלורסנט, PL, העשויות משפופרות מקופלות וקומפקטיות הניתנות להברגה בכל בית מנורה רגיל. עוצמת הנורה תלויה באורכה ובמספר האצבעות, ונעה בין 5 ל-42 וואט.

ל-PL אור נעים יחסית ולכן אפשר להשתמש בה בבית ולחסוך באנרגיה – נורה של 9 וואט מאירה כמו נורת ליבון בעוצמה של 40 וואט. בגלל שהנורה לא מחממת, אפשר להציב אותה ליד חומרים דליקים ללא חשש. כיוון שהנורה עצמה מכילה כימיקלים, בגמר השימוש יש להשליך את הנורה במקום בטוח.

פלורסנט – נורה חסכונית – נתונים

  • נורות פלורסנט ארוכות או קומפקטיות יעילות פי 4-5 מנורות ליבון. ישנן נורות פלורסנט קומפקטיות התואמות את גופי התאורה הסטנדרטיים המצויים בכל בית.
  • נורת פלורסנט הינה בעלת אורך חיים ארוך פי 8 עד 10 מנורת ליבון רגילה.
  • כיום נמכרות נורות פלורסנט דקורטיביות ובעלי גווני אור שונים כך שניתן להתאים נורה לכל מטרה.
  • נורת הפלורסנט פולטת כמות חום מזערית ביחס לנורת ליבון ולנורת הלוגן המקבילה בעוצמת התאורה. באקלים החם של ישראל, גורם זה משפיע על צריכת החשמל של מיזוג האויר בקיץ.
  • כאשר משתמשים בתאורת פלורסנט, מומלץ להשתמש בגופי תאורה בעלי משנק אלקטרוני או רפלקטור ובכך לצמצם את הפסדי האנרגיה החשמלית.
  • נורת פלורסנט צורכת מעט חשמל במהלך פעילותה אך הדלקה וכיבוי של הנורה הינה פעולה השווה בצריכת החשמל למספר שעות פעילות רצופה של הנורה. כדי לחסוך בחשמל, כבו מנורות פלורסנט רק בחדר שבו לא תצטרכו להדליק שוב את הנורה במהלך השעות הקרובות. אם אתם נכנסים ויוצאים מהחדר – השאירו אותה דולקת.

.

מידע נוסף על תאורה חסכונית

מידע נוסף על תאורת לדים

Print Friendly, PDF & Email