הפיתוח האחרון בתחום תאורות הרחוב מהאנרגיות המתחדשות מגיע מספרד, שם פותחה תאורת רחוב שעובדת על ייצור חשמל משולב של פאנלים סולאריים, טורבינות רוח ובטריות
רחובות ירוקים: תאורת הרחוב שעובדת על אנרגיה סולארית ואנרגיית רוח
הפיתוח האחרון בתחום תאורות הרחוב מהאנרגיות המתחדשות מגיע מספרד, שם פותחה תאורת רחוב שעובדת על ייצור חשמל משולב של פאנלים סולאריים, טורבינות רוח ובטריות
הפיתוח האחרון בתחום תאורות הרחוב הירוקות שייך לרמון ברגלו, חוקר ששייך למחלקה להנדסת חשמל בקולג' להנדסה תעשייתית בברצלונה (EUETIB) ולאוניברסיטת קטלוניה (Universitat Politècnica de Catalunya). ברגלו פיתח בשיתוף פעולה עם חברת Eolgreen מערכת תאורה שעובדת באמצעות אנרגיה סולארית ואנרגיית רוח.
תאורות רחוב סולארית קיימות כבר מספר שנים,כמו ובמקומות נבחרים בישראל אף אפשר לראות לוחות זמנים של אוטובוסים שעובדים על פאנלים סולאריים, אך השילוב של עמוד תאורה שמונע על ידי סולארי ורוח הוא יחסית חדש, עם פיתוחים מעטים (כמו בדוגמה בתמונה הראשית) וברגלו פיתח אותו לרמת נצילות גבוהה מאוד.
"המערכת שלנו צריכה מעט מאוד רוח כדי להפיק אנרגיה. הגנרטור שנמצא בפיתוח יכול להתחיל לעבוד ברוח של רק 1.7 מטר לשנייה, כשהטורבינות שקיימות היום בשוק צריכות רוח של יותר מ-2.5 מטר לשנייה" אומר ברגלו, "הדרישה הנמוכה הזאת יכולה להפיק שישה לילות של חשמל בלי שמש או רוח". במהלך 2015, חברת Eolgreen מתכננת להפיק 700 מנורות רחוב כאלה.
המערכת, שפותחה לאחר ארבע שנות מחקר, מעוצבת לדרכים עירוניות, שבילי אופניים, פארקים אורבניים ואיזורים ציבוריים אחרים. המערכת היא ייחודית בעולם המתחדשות וחוסכת את עלויות החשמל ב-20% בהשוואה למערכת תאורה ציבורית קונבנציונלית.
[wysija_form id="4"]
אפשר לנצל את הרוח שהמכוניות מייצרות ???