לאחר שהגישה בקשה לפשיטת רגל, קובעת רנו כי בטר פלייס חייבת לה סכום של 65 מליון אירו עבור הסוללות הנטענות של הרכבים החשמליים. ומה יהיה על רוכשי המכוניות?
קרב העיזבון החל: רנו דורשת מבטר פלייס תשלום של 65 מליון אירו
טענות קשות מצד חברת רנו (Renault) כנגד בטר פלייס: החברה הגישה היום דרישה לבית המשפט להפוך לנושה מובטחת של החברה לצד דרישה לקבל את חובה בסך של 65 מליון אירו. לדברי הנציגים של רנו, ההודעה על הגשת הבקשה לפירוק מצד בטר פלייס נודעה להם על ידי כלי התקשורת. נציגי רנו מבהירים כי החוב הנקוב הינו עבור הסוללות של המכוניות החשמליות הפזורות ברכבי הנוסעים שנרכשו על ידי הלקוחות לצד סוללות נוספות המצויות במטה החברה.
עורכי הדין דן גרוס ואמנון דרדיק, כתבו בכתב התביעה שהוגש היום כי "בקשה זו מוגשת לאחר שנודע בעיתונות בדבר הגשת בקשת פירוק על-ידי החברה. הח"מ פנה לבאי-כוחה של בטר פלייס, הבהיר כי רנו היא נושה מובטחת וביקש לקבל עותק הבקשות שהוגשו, אך למרבה הצער לא הועברו בקשות כאמור, למרות שהובטח כי ייעשה כן".
גם הלקוחות של החברה שרכשו את המכוניות החשמליות ותלויים בבטר פלייס המנטרת ומשווקת את החשמל עבור הרכבים, מודאגים לגבי המשך השימוש ברכבים. על פי עו"ד דוד פורר ממשרד גרוס-קליינהנדלר-חודק-הלוי-גרינברג המייצגת את הרוכשים, הוגשה בקשה לבית המשפט לשקול האפשרות להפעיל החברה באמצעות מפרק זמני ולו לזמן מוגבל בכדי למנוע מצב בו הרוכשים יוותרו מחוץ למעגל הנושים.
בטר פלייס מיהרה להגיב לדברים ומסרה היום כי ״חברת רנו הייתה שותפה מלאה לניסיונות בטר פלייס למצוא פתרון להמשך פעילותה של החברה. במסגרת המגעים שהתקיימו בין בטר פלייס לרנו יומיים לפני קבלת ההחלטה על פירוק החברה, הודיע הדרג הבכיר ביותר בחברת רנו להנהלת בטר פלייס כי לרנו אין כל כוונה לשתף פעולה עם מגוון ההצעות שהציעה החברה. כמו כן, בניגוד לטענותיה של חברת רנו יש לציין כי החברה עודכנה בדבר עיתוי ישיבת הדירקטוריון של החברה, בה הוחלט להגיש בקשה לפירוק החברה ומינוי מפרק זמני״.