שי אגסי פרסם ברשת החברתית LinkedIn את העצה שהעניק לו נשיא ארה"ב לשעבר. "אתה האיש החכם מבין שנינו" אמר קלינטון לאגסי כשהבהיר לו איך יצליח להלחם במכוניות מונעות הבנזין
העצה הטובה שקיבל שי אגסי מקלינטון: תן את המכונית בחינם
סדרת ה"influencer" בלינקדין מתמקדת בפרסום העצות הטובות ביותר מבכירים בתחומי עשייה שונים בעולם. עבור שי אגסי, המייסד והמנכ"ל לשעבר של בטר פלייס, העצה הזו הגיעה מנשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון.
ב-2006 הציג אגסי גרסה מוקדמת לחברה שתהפוך עם הזמן לבטר פלייס, לפיה המכונית והבטרייה החשמלית יעלו יחד בסביבות ה-32,000 דולר. הוא חשב שנהגים יסכימו לשלם את הסכום אם יבינו שההשקעה תוחזר להם לאורך זמן בזכות החיסכון בדלק. בפוסט שפרסם ברשת החברתית אמר אגסי כי "הנשיא קלינטון הקשיב וקלט את הרעיון שלי במהירות ואז אמר 'עד שתשכנע את החבר'ה העשירים בישראל לנסות את זה ואז את החבר'ה הממוצעים בישראל לנסות את זה, ואז תביא את זה לארצות הברית לחבר'ה העשירים שלנו… לעולם יאזל הזמן".
"ואז, אומר אגסי, הגיעה ההדרכה העסקית הטובה ביותר שאי פעם קיבלתי: אתה צריך לתמחר את המכונית שלך כך שהאדם הממוצע יעדיף אותה על פני המכונית שהוא רוכש כיום – מכונית משומשת בת שמונה שנים שנוסעת על בנזין ונמכרת בפחות מ-3,000$. למעשה, אם אתה יכול למסור את המכונית שלך בחינם זאת דרך בטוחה להצליח'. הבטתי בו ושאלתי ' איך אתה נותן מכונית בחינם ועדיין עושה כסף?'. הוא ענה בכל הרצינות 'אני לא יודע… אתה האיש החכם כאן.' ובאומרו את זה הוא הסתובב והלך משם. אני יודע שזה נשמע מצחיק עכשיו, אבל תסמכו עלי שאז זה היה מתסכל".
זה היה מתסכל, אגסי מסביר, בגלל שקלינטון צדק לחלוטין. הוא הבין באופן אינטואיטיבי אמת עסקית בסיסית. אם לשים זאת במונחים עסקיים, כתב אגסי, עצתו של קלינטון הייתה זאת: "אתה חייב לתכנן את התמחור מנקודת המבט של לקוח היעד, במסגרת הגבולות של המחירים שלך. הרוכשים הראשוניים במקרה של מכוניות חשמליות הם קונים סביבתיים, כאלו שמוכנים לוותר על נוחות ועדיין לשלם יותר מאשר על מכוניות מונעות בנזין. אבל על מנת לשרת את מרבית הקונים אנו צריכים לנצח את ההצעות של השוק במונחים של מוצר טוב יותר במחיר נמוך יותר. אנו צריכים להיות הגיוניים עבור האדם הממוצע."
"אתה לא משנה את העולם או משבש שתי תעשיות ענק (תעשיית הרכב וחברות הנפט) על ידי פנייה לשוק נישה" אמר אגסי . התובנה הזו הובילה אותו למודל עסקי שונה לגמרי. במקום לנסות למכור שילוב יקר של מכונית ובטריה, בטר פלייס תבנה תחנות החלפה לאותן בטריות. הדבר מקל על יצרני הרכב לבנות מגוון של דגמים ועוזר לנהגים שנרתעים מטווח הנסיעה המוגבל של מכוניות חשמליות. כשהבטריות הופכות זולות יותר ותחנות שכאלה הולכות ומתפשטות, מכוניות חשמליות יכולות יום אחד להגיע למחיר של מכוניות מונעות בנזין, שזה מה שישכנע את המשתמש הממוצע לרכוש אותן".