התייעלות אנרגטית, פרוייקטים

התייעלות אנרגטית: משרד האנרגיה והמים החל במבצע החלפת המזגנים

התייעלות אנרגטית: משרד האנרגיה והמים החל במבצע החלפת המזגנים

לאחר הצלחת פרוייקט החלפת המקררים הישנים למזגנים חדשים ויעילים אנרגטית של משרד האנרגיה והמים, החל היום (א') בפרויקט נוסף במסגרת מימוש תוכנית ההתייעלות האנרגטית שגיבש להפחתת צריכת החשמל במשק, והפעם – החלפת מזגנים ישנים ולא יעילים במזגנים חדשים וחסכוניים, למקבלי הבטחת הכנסה והשלמת הכנסה, על פי הקריטריונים של המוסד לביטוח לאומי.

מטרת פרויקט של משרד האנרגיה והמים היא להגביר את המודעות לחיסכון באנרגיה בקרב הציבור, לעודד החלפת מוצרי חשמל ישנים בעלי דירוג אנרגטי נמוך ולהוציאם מהשוק. במהלך הפרויקט הנוכחי, תחליף חברת טורנדו, שזכתה במכרז המשרד, כ- 10,000 מזגנים ישנים למזגנים חדשים וחסכוניים (בדירוג אנרגטי A ו- B). החלפת המזגנים צפויה להוביל לחיסכון של כ- 1700 קוט"ש למזגן בשנה, ובסה"כ לחיסכון של כ- 17 מיליון קוט"ש. עבור כל משק בית, החיסכון מוערך בכ- 800-850 ש"ח בשנה. חברת טורנדו זכתה במכרז המשרד לביצוע הפרויקט.

השקעת המשרד בפרויקט עומדת על תקציב כולל של כ- 10 מיליון ש"ח. המשרד משתתף בכל מזגן בסכום של כ- 1000 ש"ח, המהווים כ- 40% מעלות כלל חבילת ההחלפה. מדובר בסבסוד לא רק של עלות המזגן, אלא גם של כלל הפעולות הכרוכות בפרויקט זה, כולל הובלה, פירוק המזגן הישן וגריטתו, התקנת המזגן החדש ומתן אחריות כוללת על המזגן ועל ההתקנה למשך שלוש שנים.

הזכאים לרכישת מזגן חדש במסגרת המבצע, יוכלו להתקשר למוקד הטלפוני של טורנדו שם יבדקו נציגי השירות את זכאותם (באמצעות מספר תעודת הזהות ותאריך הלידה של רוכש המזגן). לאחר מכן תתואם פגישה בבית הלקוח לבדיקת המזגן הישן והתאמת המזגן החדש. (על פי הדגם של המזגן הישן בודקים שהוא עומד בתנאי המכרז: בן למעלה מעשר שנים ועוד). בפגישה יבצע נציג החברה סימון של המזגן המיועד לפירוק, הזמנה טלפונית מול מוקד ההזמנות של חברת טורנדו, על פי הדגם שהלקוח מעוניין בו, יגבה את הכסף ויתאם מועד הספקה והתקנה. במועד ההספקה, יגיע המתקין לבית הלקוח, יפרק את המזגן הישן המסומן בהתאם לכל כללי הפירוק ויתקין את החדש. המתקין יבדוק תקינות המזגן החדש יחתים את הלקוח על סיום ההתקנה, ויקבל ממנו עותק של תעודת הזהות ושל הספח.

שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו: "היום אנו פותחים במבצע החלפת 10,000 מזגנים למקבלי הבטחת הכנסה והשלמת הכנסה. מדובר בצעד חברתי, המשלב בתוכו את צרכי משק האנרגיה".

פרטי פרויקט החלפת מזגנים למקבלי השלמת הכנסה והבטחת הכנסה

במסגרת הליך מכרזי, נבחרה חברת טורנדו לביצוע הפרויקט למכירת מזגנים חדשים ויעילים אנרגטית וגריטת המזגנים הישנים לאוכלוסיית מקבלי הבטחת הכנסה והשלמת הכנסה על פי הקריטריונים של הביטוח הלאומי. במסגרת הפרויקט, יוחלפו כ- 10,000 מזגנים. הפרויקט צפוי להוביל לחיסכון של כ- 1,700 קוט"ש למזגן בשנה, ובסה"כ 17 מיליון קוט"ש. החיסכון למשק בית מוערך ב- 800-850 ש"ח במשק בית.

השקעת המשרד בפרויקט עומדת על תקציב כולל של כ- 10 מיליון ש"ח. המשרד משתתף בכל מזגן בסכום של כ- 1000 ש"ח, המהווים כ- 40% מעלות כלל חבילת ההחלפה. מדובר בסבסוד לא רק של עלות המזגן, אלא גם של כלל הפעולות הכרוכות בפרויקט זה, כולל הובלה, פירוק המזגן הישן וגריטתו, התקנת המזגן החדש ומתן אחריות כוללת על המזגן ועל ההתקנה למשך שלוש שנים.

המבצע יימשך 18 חודשים או עד גמר המלאי.

חברת טורנדו תמכור לזכאים מזגנים יעילים אנרגטית, בדירוג A או B ותעניק עליהם ועל ההתקנה – אחריות כוללת של שלוש שנים.

במבצע יוחלפו רק מזגנים פועלים בני 10 שנים ומעלה.

מספר הטלפון של מוקד שירות טורנדו לתיאום ביקור בית: 03-9006706

המחיר המצוין לכל דגם יכלול את כל העלויות, ההוצאות והתשלומים הרלוונטיים הכלולים במסגרת המבצע:

​1. מחיר המכשיר.
2. הובלה לבית הלקוח.
3. פירוק המזגן הישן בבית הלקוח (כולל כינוס וריקון הגז).
4. התקנת המזגן החדש לרבות קידוח והתקנת צנרת (עד 5 מ') בכל סוגי הקירות.
5. סילוק המזגן הישן מבית הלקוח, רישום פרטיו והובלתו לאתר הגריטה.

המחיר אינו כולל:

​במידת הצורך – עלויות סתימה של חלונות או קירות שיידרשו כתוצאה מפירוק המזגן הישן.
במידת הצורך – חציבת תעלות מיוחדות לחשמל.
במידת הצורך – עלות הכנת שקע חדש בקיר למזגן. עלות התקנת שקע למזגן מפוצל (16 אמפר) 250 ש"ח.
במידת הצורך – עלות צנרת העולה על 5 מטר. עלות כל מטר צנרת נוסף מעבר ל- 5 מטר הכלולים במחיר המזגן 70 ש"ח.
במידת הצורך – עלות שימוש במנוף.

הליך הקנייה:

​הזכאים לרכישת מזגן חדש במסגרת המבצע:

1. מתקשרים למוקד שירות טורנדו בטלפון 03-9006706
2. נציג השירות בודק בטלפון את זכאות המתקשר (באמצעות מספר תעודת הזהות ותאריך הלידה של רוכש המזגן).
3. מתואמת פגישה בבית הלקוח לבדיקת המזגן הישן. (על פי הדגם שלו בודקים שהוא עומד בתנאי המכרז (10 שנים לפחות.
4. בעודו בבית הלקוח, מבצע נציג החברה הזמנה טלפונית מול מוקד ההזמנות של חברת טורנדו, על פי הדגם שהלקוח מעוניין בו, גובה את הכסף ומתאם מועד הספקה והתקנה.
5. במועד ההספקה, מגיע המתקין לבית הלקוח מפרק את המזגן הישן ומתקין את החדש, מחתים את הלקוח על סיום ההתקנה, מקבל ממנו עותק של ת"ז ושל הספח.
מספר הטלפון של מוקד שירות טורנדו לתיאום ביקור בית: 03-9006706

( 1,756 )

17 Comments

  1. ישר כוחו של משרד האנרגיה שממשיך להוביל מהלכים חכמים להתייעלות אנרגטית בישראל

    • אלי כהן

      בושה ובלוף ושמו גריטה, למעלה מחודש לאחר שנמצאנו מתאימים לא חזרו אלינו ודבר לא קרה, פירסומים לחוד וביצוע אין, יתכן שצריכים להיות מקורבים ואנו לא, בושה לחברות תדיראן ואלקטרה ולהעמדת הפנים של משרד האנרגיה והמים

  2. שפרה נחשון

    אני אזרחית בעלת 85% נכות 100% אי כשירות תעסוקתית מקבלת
    השלמת הכנסה לא זכאית להטבות החלפת המוצרים כיון שאני
    "חברת קיבוץ" כל המוצרים נרכשים מכספי שלי. איך מטפלים באפליה?
    אודה למי שיכול לעזור.

  3. ויקי

    שלום רב!
    באיזה שלב נמצאת תכנית החלפת מזגנים ישנים לחדשים- האם עדיין היא רק למקבלי אבטחת הכנסה או כבר לכל האזרח ישראל? בכבוד ובתודה.

  4. rjk

    שלום רב!
    באיזה שלב נמצאת תכנית החלפת מזגנים ישנים לחדשים- האם עדיין היא רק למקבלי אבטחת הכנסה או כבר לכל האזרח ישראל? בכבוד ובתודה.

  5. רינת

    איפה נרשמים לפרוייקט של החלפת מזגנים?

    • דרור

      אל תנסי
      כמו כל דבר במדינה, אין מענה!!!

  6. Dorit

    מדוע הם לא עונים בטלפון?….יש מבצע או אין?

  7. דרור

    חבל שכמו כל דבר במדינת ישראל כשמתקשרים לשירות טורנדו בשעות הפילות ( 12:00 ) ישנו תקליט שהמשרד סגור כעת ופתוח רק בשעות הפעילות

    • ריני

      זו בדיחה? מפרסמים מספר טלפון ואיש לא עונה ???

  8. יוסי

    זה לא רציני,זה לעג לרש,לא עונים ולא מתייחסים

  9. נורית

    שלום לכם, כמו תמיד שום דבר לא מאורגן ומסודר, אני מנסה כבר יומיים להשיג את מוקד טורנדו. "מוקד הגריטה עמוס נא לנסות מאוחר יותר" ציטוט!!! והטלפון מתנתק.
    כמה זמן אפשר לשבת על הטלפון ולנסות??? אולי לתת עוןדד טלפונים, אולי להוסיף כח אדם, או אולי לא לפרסם ולעשות צחוק מאזרחים תמימים שחושבים שדברים טובים קורים אצלנו במדינה.

  10. אלי כהן אתה צודק במאה אחוז אני כמוך אשר מעברים מסר שהוא לא נכון וגם לא עמדים בתנאי המיכרז אז מה נשאר ביזבוז זמן שיחות טלפון להוציא החוצה לגורם חיצוני שהבדוק את הנעשה לפרסם את זה כמו המבקר או כלבוטק אולי יזוזה דברים

  11. המבצע לא לאזרחים זה רק למקורבים הם נאים מיזה על חשבון משלם המיסים אני רק שומע על זה ולא רואה אחד שקיבל חוץ מהמקורבים בישבלם עשו את זה
    איש שירות מזלזל מענה אנושי בקושי יש מי נאנה מיזה המקורבים עושים צחוק מאנשים

  12. מוחמד פודה

    שבועים שענו לי
    איש שירות מזלזל מענה אנושי בקושי חוזרים.
    עכשיו אומרים 50 ימי עבודה.
    אנחנו בחופשה קיץ נוסעים לחול התקשרתי הם לא שאלים מה אתה רוצה נחזור אלך.
    אחרי שחזרו לא מעניין אתנו תוך 50 יום עבודה.
    כל הכבוד לזלזול ויחס אנוש, הסיבור עדיין בהמשך

  13. מוחמד פודה

    אחרי הטרטור בזבזוז הזמן שענו שבאו לבדוק.. שלמנו .. עכשיו מועד ההספקה, 50 ימי עבודה
    אנחנו בחגים חופשת הקיץ מתי תגיעו אנחנו חיבים להתארגן . אדוני תוך 50 ימי עבודה

  14. אתי בורלא

    כמה פעמים צריך להתקשר?
    כמה צריך לחכות?
    מייאש, אולי מישהו יבדוק את הנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>