חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מר"צ) ויואל חסון (קדימה) יגיעו ביום ראשון הקרוב, 30.5.10 בשעה 17:00 לתחנות האוטובוסים שבסמוך לכיכר רבין, שם יעלו על אוטובוסים וייווכחו מקרוב בעומס, בצפיפות, בפקקים ובאיחורים מהם סובלים נוסעי התחבורה הציבורית מדי יום ביומו.
חברי הכנסת יורדים אל העם ועולים על האוטובוסים להכרת בעיות התחבורה הציבורית
מגמה ירוקה בפעילות לקידום התחבורה הציבורית – צילום: מגמה ירוקה
חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מר"צ) ויואל חסון (קדימה) יגיעו ביום ראשון הקרוב, 30.5.10 בשעה 17:00 לתחנות האוטובוסים שבסמוך לכיכר רבין, שם יעלו על אוטובוסים וייווכחו מקרוב בעומס, בצפיפות, בפקקים ובאיחורים מהם סובלים נוסעי התחבורה הציבורית מדי יום ביומו. את חברי הכנסת הזמין ארגון "מגמה ירוקה" לקראת יום איכות הסביבה בכנסת שיחול השבוע (ביום רביעי 2.6.10), בו ייערך דיון של השדולה הסביבתית חברתית ובשיתוף השדולה לקידום התח"צ בנושא "תחבורה ציבורית בערים הגדולות" בשעה 13:00.
חברי הכנסת בחרו לבחון את מצב התחבורה הציבורית בתל אביב, נוכח תכנית הרה ארגון שאמורה לצאת בחודש אוגוסט הקרוב לפועל, אך יש בה מספר בעיות חמורות. המרכזית שבהן היא שאין התייחסות לנתיבי תחבורה ציבורית, שבלעדיהם אין טעם לקיים תכנית רה ארגון בתחבורה- משום שהאוטובוסים ימשיכו לעמוד בפקקים.
נזק של 10 מיליארד שקלים בשנה בגוש דן בלבד
מדיניות תכנונית לקויה וחסרה הביאה את המטרופולין המסחרי והחברתי של ישראל לכדי בעיה תחבורתית קשה המסיבה נזקים עצומים למשק. העדפת הרכב הפרטי על פני תחבורה ציבורית ע"י מקבלי ההחלטות והציבור ייצרה גודשי תנועה שעלותם למשק נמדדת בכ- 10 מיליארד שקלים בשנה בגוש דן בלבד!. עלויות הנובעות מזיהום אוויר, תאונות דרכים אובדן שעות עבודה ועוד. תוכנית הרה-ארגון, המתוכננת ומבוצעת ע"י חברת נתיבי איילון (בשיתוף עם עיריית תל אביב, משרד התחבורה וחברת נת"ע) מייצגת תפיסת תכנון תחבורתי, שכבר רווחת בעולם המערבי, ליצירת העדפה בצד הביקושים, לשימוש יוממי בתחבורה ציבורית. עיקרי תכנית הרה ארגון כוללים- הגברת הנגישות על ידי מעבר למסלולים בשיטת שתי וערב, קיצור זמני הנסיעה, תדירות גבוהה והגעה בזמן, צמצום החשיפה למטרדי רעש וזיהום אוויר (מסלולים בצירים ראשיים) ומידע נגיש בתחנות.
דרושה תוכנית חלופית למשבר התחבורה
יובל קלר, רכז קשרי ממשל במגמה ירוקה: " נוכח העדרה המשווע של מערכת הסעת המונים בגוש דן והעיכובים הבלתי נגמרים בהקמת הרכבת הקלה, מקבל פרויקט הרה-ארגון משנה תוקף ביצירת חלופה יומיומית לרכב הפרטי. אנחנו דורשים ממשרד התחבורה, מעיריית ת"א-יפו ומחברות האוטובוסים- לפעול לטובת הציבור ולא לטובת הרכב הפרטי- ולוודא שהפרויקט יוצא לדרך בהקדם האפשרי ושליקוייו יתוקנו."
ח"כ ניצן הורוביץ: "מדינת ישראל נמצאת במשבר תחבורתי המבוסס על הנצחת התלות ברכב הפרטי וחוסר יכולת לפתח מערכות יעילות, מהירות ונקיות לתחבורה ציבורית בת קיימא. תחבורה ציבורית צריכה להיות משימה לאומית ממדרגה ראשונה. זה טוב למשק, לצרכנים, לסביבה ולמאבק בתאונות הדרכים."
ח"כ יואל חסון, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה: " פיתוח תשתית של תחבורה ציבורית משולבת ויעילה במטרופולין ת"א הוא נכון גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה סביבתית. הדבר יפחית את זמני הנסיעה ויביא לחסכון באנרגיה ולהפחתת הזיהום. לתושבי מטרופולין ת"א מגיעה מערכת תחבורה כמו בכל עיר גדולה בעולם. הוועדה בראשותי קיימה מספר דיונים בנושא הרכבת הקלה בת"א ואני מגיע, גם כתושב ת"א, כדי להתרשם מקרוב ולעקוב אחר המצב בשטח וקידום התכניות".
כל הכבוד מגמה ירוקה… אחלה הסברה!
יש לעסוק עוד הרבה בפעילות לקידום התחבורה הציבורית, על מנת למנוע זיהום אויר ולמזער את הנזק הסובב אותנו..
עמותה נוספת בנושא העדפה של תחבורה ציבורית והליכה ברגל הינה העמותה של "תחבורה היום ומחר" שהוא הארגון לקידום תחבורה בת קיימא בישראל, נועדה לאפשר, לפרט ולחברה, לממש את צורכי הנגישות, תוך שימוש מושכל במשאבים המשותפים, לרווחת כלל האוכלוסייה והדורות הבאים ותוך שמירה על בריאות ובטיחות הציבור והמערכות האקולוגיות. תחבורה בת קיימא משולבת עם עקרונות תכנון שימושי קרקע המצמצם את צרכי הניידות וכמות הנסועה.
ניתן לקרוא עוד על העמותה כאן: http://www.s-t.org.il
ישר כוח!
רועי.